Blog

Belangrijke copywriting tips om rekening mee te houden

Het lijkt zo simpel: een goede tekst schrijven waarmee je kan scoren. Schijn bedriegt, zeker wanneer je wilt dat je content snel verspreid raakt en je doelgroep zo goed mogelijk bereikt wordt. Daarom hieronder 5 tips die je kunt toepassen bij het schrijven van teksten. Succes ermee!

1.       Raak je lezer

De lezer van tegenwoordig is nu eenmaal lui en daarom is het belangrijk om meteen to te point te komen. Daarom moet je je lezer zo snel mogelijk zien te intrigeren. Dit doe je door pakkende koppen te gebruiken en content te gebruiken die opvalt/ controversieel is. Wees hierin vooral creatief maar verlies niet de werkelijkheid uit het oog. Je wilt ook niet dat de lezer achteraf denkt ‘Was dit het nou’

2.       Zorg voor een persoonlijke touch

Het is erg belangrijk dat je de lezer laat zien dat de teksten daadwerkelijk door een mens zijn geschreven. Ga daarom de dialoog met je lezer aan en schrijf de teksten alsof je met je vrienden in gesprek bent. Persoonlijke aandacht is nu eenmaal erg belangrijk, en zorgt voor snelle aandacht van je lezers.

3.       Emotie is je geheime wapen

Mensen houden nu eenmaal van goede verhalen, zo zijn we geprogrammeerd. Maar let op: alleen als deze echt zijn hebben ze effect. Lezers hebben het zo door wanneer een verhaal verzonnen is. Schuw niet om hierin gevoelens aan bod te laten komen, vertel over hoe blij je medewerkers zijn voor je te werken of het verhaal van die medewerker die onderaan begon en nu trots het bedrijf leidt.

4.       Gebruik relevante feiten

Wanneer je een product wil verkopen is het belangrijk om met statistieken te komen die bewijzen dat je product zo goed is. Positieve meningen van onafhankelijke experts werken al helemaal in je voordeel.

5.       Wees de advocaat van de duivel

Er zullen altijd mensen zijn die sceptisch tegenover je bedrijf of producten staan. Wanneer je hierin meegaat en eventuele nadelen benoemt zal dit eerder in je voordeel dan in je nadeel werken. Het wekt sympathie en geloofwaardigheid op waardoor je potentiele klant eerder tot verkoop over zal gaan.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.